31 mei Met Hollands weer op weg naar Spanje. (125 km)

31 mei 2015 - Mol, België

Vandaag de dag waar al weken naar is uitgekeken. "De dag die je wist dat zou komen" om een  groot Nederlands dichter te citeren. We vertrekken. De buren staan om 8 uur al nerveus te drentelen om afscheid te nemen, maar wij beginnen met koffie. Het regent namelijk al. Half negen gaan we dan toch maar op weg. Veel wind, natuurlijk tegen, en af een toe een bui. Toch schieten we lekker op. In Breda belanden we midden in een Vespa-dag en in een wielerkoers. Juist op het moment dat we besluiten om in Baarle Nassau wat te gaan eten komen Yvonne en Jacky langs. Zij zijn met de auto op weg naar de eerste overnachtingsplek in Mol. Zij gaan de eerste twee dagen met ons mee. Er wordt dus besloten dat we met zijn vieren gaan eten. We hebben er dan ruim 80 km opzitten. Na het eten gaan wij weer verder met fietsen. Het weer is echt slecht, harde regen en wind. Tot overmaat van ramp krijgt Wijnand na 10 km een lekke band. Lekker weer om een band te verwisselen. Om half zes komen we in Mol aan en hebben we 125 km gefietst en onze ontberingen, waar we recht op hebben, gehad. Vanavond lekker eten en morgen op weg naar Theux, vlakbij Spa.

1. Coleta:
    1 juni 2015
    Zo jongens dat begint al goed. Wat n helse tocht is dat geweest.
    Wat heerlijk om de dames tegen te komen en n hapje te eten met elkaar.
    Hoop dat de volgende dagen het weer wat beter is. En de eerste dag al n lekke band. Hoe krijg je het voor elkaar.
    veel succes.
    Vaya con Dias
  2. Vriend:
    1 juni 2015
    Mannen en Broeders, wat boffen jullie toch. Je zoekt ontbering en op de eerste dag.... wind tegen, lekke band. Top! Nu alleen de dames nog lossen. Dat zij een beetje verzorgend om jullie heen drentelen doet afdracht aan deze heroïsche tocht. Op eigen benen en vijf weken onthouding. Ontbering met een grote 'O'!
  3. Miranda:
    2 juni 2015
    Bijzondere tocht gewenst!
    Ga, pelgrim, ga
    Ga, pelgrim, vervolg je zoektocht
    Ga je weg, laat niets je tegenhouden
    Neem deel aan de zon en neem deel aan het stof, met waakzaam hart, vergeet de vergankelijkheid! Alles is onbeduidend, alleen de liefde is waar. Hecht je niet aan wat voorbij gaat!
    Zeg niet: ik heb overwonnen, mijn moeite is beloond. Rust niet op je lauweren, je daden worden beoordeeld. Bewaar deze woorden in je hart: dit is je rijkdom!
    (Vertaling vanuit het Frans)
  4. Bea Broeders:
    2 juni 2015
    Lieve jongens,

Gaat alles goed? Doe je best nog een klein stukje. Ik leef met jullie mee. Het weer is hier slecht. Ik hoop dat bij jullie de zon schijnt , in ieder geval in jullie hart. Ik heb geen schokkende dingen om te vertellen. Alleen Federer gaat verliezen, jammer jammer Heel veel kracht vooral in jullie benen. Veel liefs, MA (Bea
  5. Nicole:
    3 juni 2015
    Lekke band???? Nou ik hoop de laatste! Ziet er goed uit tot nu toe! Succes!