Santiago de Compostella - Thuis

18 juni 2018 - Capelle aan den IJssel, Nederland

De laatste twee dagen in Santiago de Compostella pasten volledig bij de rest van de reis. Volop regen en koud. Ik heb nog tweemaal een bezoek gebracht aan de kathedraal. De eerste keer kwam ik tijdens de mis binnen en vond ik dat ik het wel gezien had en er klaar mee was. Het is tenslotte al de derde keer dat ik in Santiago ben. Ik ging er snel weer uit. Een dag later begon het toch weer te kriebelen en ben ik buiten de mis om nog een keer de kathedraal in gegaan om het gebruikelijke rondje te maken. Dat houdt in dat ik langs het graf van Jacobus ben gegaan en dat ik het beeld van hem een schouderklopje heb gegeven en hem heb bedankt dat ik het er heelhuids van af heb gebracht. En wie weet, tot ziens.

Inmiddels is het maandag 18 juni en ik ben al weer 5 dagen thuis. Ik ben begonnen om het huis te schilderen. De doeken die ik meegenomen had om mijn fiets schoon te maken, zijn nu gebruikt om mijn kwasten schoon te maken. Daarnaast heb ik voor de verandering eens een keer samen met mijn vrouw onze trouwdag gevierd, heb ik Vaderdag gevierd en vliegen de voetbalgrappen over de prestaties van Duitsland en Marokko over de app. We vieren zelfs dat Nederland net zoveel punten heeft als Duitsland, terwijl we geen wedstrijd spelen. U begrijpt, het normale leven is weer begonnen. En dat ik ooit op de fiets zat lijkt al een eeuwigheid geleden.

Ik wil nogmaals iedereen bedanken die me de afgelopen tijd heeft gesteund, aangemoedigd en/of heeft voorzien van goede raad. Ik vond het erg leuk om jullie reacties te ontvangen.

In een eerder verhaal schreef ik hoe jaloers ik was op Swiebertje, omdat hij allerlei avonturen leek te gaan beleven als hij de wijde wereld in trok. Maar nu weet ik beter, ik was jaloers op hem omdat hij na zijn avonturen altijd weer bij Saartje terug kon komen en daar heerlijke koffie kreeg met koekjens. Wie weet trek ik in de toekomst weer de wijde wereld in op zoek naar het avontuur (het blijft toch kriebelen), maar ik weet dan dat mijn Saartje weer het huis weer heeft verbouwd en op me wacht.

1. Vincent van Dongen:
    18 juni 2018
    Mooie slotconclusie van je avontuur Swiebertje!
  2. Henny Elbers:
    Home sweet home 👍
  3. Margriet Luinge:
    18 juni 2018
    Het is altijd fijn om weer thuis te komen en te weten dat ze je hebben gemist(en jij hun) .
    Knappe prestatie!
  4. Nelly:
    Weer fijn thuis
    Dank je wel voor je mooie grappige verhalen en wie weet idd weer een volgend avontuur ook dan zal ik ze weer met plezier lezen en je prachtige foto.s bekijken
    Groetjes
  5. Hans le Pair:
    19 juni 2018
    Ik heb je thuis al weer gesproken en het gekke is, je ziet er uit alsof je stralend weer hebt gehad....
    Trouwens, je schilderwerk ziet er niet beroerd uit dus ga daar vooral mee door. Welkom thuis Wijnand; het was een plezier om je te volgen!
    Hans