1 juni Van Mol naar de rechter van Theux (125 km)

1 juni 2015 - Theux, België

Tweede echte fietsdag, beginnend met 23 km langs het kaarsrechte Albertkanaal. Ongetwijfeld goed werk geweest, maar saai. Dus door de Kempen naar Belgisch Limburg door Hasselt ( de stad van de mode en de jenever, uitdagende combinatie). Door Tongeren, bekend van Romeinen en Galliërs. En een van de grootste curiosa markten van Europa (rommelmarkt dus). Aangekomen in het licht geaccidenteerde terrein dalen we af, het Maasdal in, meer specifieker Luik. Blijft een bijzondere stad, iedereen kijkt hier donker alsof er iets te verbergen is. Waarschijnlijk is dat ook zo, want Luik kent een van de hoogste misdaadcijfers van West-Europa. Laten wij nu uitgerekend 's avonds slapen in de bed and breakfast van een rechter uit Luik. Hij blijkt een prachtig huis te hebben in Theux en een wellicht nog mooier in Blauvac in de Vaucluse aan de voet van de Ventoux. Zoveel verdient een rechter in Nederland toch niet...Overigens is deze rechter zo goed van vertrouwen dat er niets op slot gaat in zijn huis, ook als niemand thuis is. Klinkt als uitlokking. Overigens stond deze zeer aardige man 's ochtends gewoon voor ons pannenkoekjes te bakken, voordat hij weer een Luikse crimineel ging veroordelen. Lekker gegeten in Spa, heerlijk geslapen in Theux.

1. Coleta:
    3 juni 2015
    Goedemorgen jongens,
    Wat n barre tochten. Het weer zat zeker niet mee. Vanaf nu kan t toch alleen maar beter worden??!!
    Gelukkig zijn de overnachtingen en het eten welkome onderbrekingen.
    Leuke mensen ontmoet , ja de pelgrimstocht heeft jullie al veel gebracht.
    Succes vandaag en we kijken uit naar jullie berichten.
    Vaya con Dios