Twee dagen voor vertrek

26 augustus 2021 - Capelle aan den IJssel, Nederland

Vorig jaar, toen ik 60 jaar werd, kreeg ik van Yvonne een weekendje Madrid aangeboden. Een mooi kado, maar door corona werd dat een tijdje uitgesteld. Maar zoals men zegt “wat in het vat zit verzuurd niet”, al is het blijkbaar wel aan inflatie onderhevig. Want waar ik dacht samen met Yvonne naar Madrid te vliegen, is er slechts plek voor één en moet ik de reis per fiets afleggen.

Yvonne vliegt 15 september naar Madrid. En om te zorgen dat ik er dan ook ben, vertrek ik alvast op 28 augustus. Eerst op de fiets naar vliegveld Laag Zestienhoven, zoals wij Rotterdammers dat blijven noemen, en vandaar vliegen naar Bergerac. Vanuit Bergerac hoop ik na ruim 2 weken in Madrid aan te komen, zodat ik de gulle gever van het vliegveld kan halen en me daarna uitgebreid kan laten verwennen (het is tenslotte mijn kado). In Madrid hebben we dan nog 5 dagen de tijd om van al het moois en lekkers te genieten.

Gelukkig is fietsen mijn hobby en zijn de weersverwachtingen voor de komende twee weken erg gunstig, zodat ik me nu al kan verheugen op de komende reis.

Ik ben benieuwd wat voor mooie avonturen en ontmoetingen deze reis mij gaat brengen. Ik hou jullie op de hoogte.

Tot binnenkort.

1. Vincent van Dongen:
    26 augustus 2021
    Hoi Wijnand, super dat je toch weer gaat! Ik verheug me nu al weer op je mooie verhalen en anecdotes. Zelf ben ik vanaf 1 september in Griekenland, dus kan ik mooi s'avonds aan het zwembad je verhalen lezen. Kom maar op! Vincent
  2. Hanneke:
    Hoi Wijnand,
    Wat fijn dat je na alle perikelen met hand en schouder toch weer zo’n eind kan fietsen( het is tenslotte je grootste hobby die goed is voor lijf en geest).En nog leuker dat wij weer kunnen genieten van je spannende en grappige verhalen. En dan als kers op de taart samen met je liefje Madrid ontdekken. Super veel plezier, pas goed op jezelf en geniet met volle teugen.
    H&H
  3. Nelly:
    26 augustus 2021
    Hoi Wijnand.wat leuk om te lezen dat je weer met de fiets gaat toeren met het vooruitzicht dat je Yvon daar weer ziet dan
    En......ik ben dan geen Rotterdamse maar ik zeg ook nog steeds vliegveld Zestienhoven hoor
    Wacht met veel plezier weer op je mooie reisverslagen met foto.s
    Groetjes Nelly
  4. Eh Bouchar:
    26 augustus 2021
    Kom maar door met de avontuurlijke verhalen...Ik kijk er naar uit..
  5. Hans le Pair:
    🇪🇸 Vamos! 🇪🇸
    Hoi Wijnand,
    Fijn voor je, dat je weer een fietsavontuur voor de boeg hebt. Madrid is een prachtige stad om als einddoel te hebben en het vooruitzicht om daar met Yvonne nog een paar dagen te verblijven. Ik zou zeggen: "Trappen met die hap, gas er op". Ik lees je avonturen weer heel graag!
    Overigens, het zal wel aan het format van dit verslagmedium liggen, maar die vriend van je, die Ronald Broeders, die lijkt ieder jaar met je mee te fietsen. Alleen de 1e keer heeft hij net als jij een geweldige prestatie geleverd. Daarna en nu weer, is het "me and my shadow"....🙄😉😄✌
  6. Hennie Hoek:
    Succes Wijnand!
    In ieder geval mooier( warmer ) weer dan....2 jaar geleden.
    Leuk om jou weer te volgen.
    Groetjes Hennie
  7. Jan:
    27 augustus 2021
    Leuk! Een nieuw seizoen van de serie ‘Fietsen met Wijnand’. Plannen we dat bijpraten er na. Veel plezier!! Groet, Jan
  8. Coleta:
    27 augustus 2021
    Wat fijn dat het weer kan zowel met Corona als met je gezondheid.
    Heel veel plezier en we kijken echt uit naar je verhalen. Maar ook de reacties vind ik altijd super leuk om te lezen .
    Succes met de voorbereidingen zet hem op.
    Groetjes coleta
  9. Timo:
    27 augustus 2021
    Leuk Wijnand! Ben benieuwd of je per ongeluk de vertrouwde afslag richting Santiago de Compostela neemt. We gaan het lezen. Fijne vlucht morgen en veel succes!
  10. Marjolein:
    30 augustus 2021
    Ha Wijnand, beter laat dan nooit.... geniet van j(ulli)e vakantie!!