All in the family (Opening and closing theme, 1971-1979)

30 september 2020 - Estación de Medinaceli, Spanje

Nadat ik de afgelopen avond door de eigenaresse van het hotel vet gemest ben, doet ze er s'ochtends bij het ontbijt nog een schepje bovenop. Tijd om te vertrekken dus, voordat ze echt trek in me krijgt.

Ik denk dat het, tot nu toe, de rustigste dag was met betrekking tot het verkeer. Het was zo rustig dat ik op een gegeven moment zag dat twee vogeltjes steeds met me mee vlogen. Ze gingen steeds 50 meter vooruit en als ik er dan was gingen ze weer 50 meter verder zitten. En dat kilometers lang. Blijkbaar vonden zij het ook wel eens leuk om iemand voorbij te zien komen.

Onderweg gegeten in een bar. Ik was de enige klant. Toen ik vroeg of er gegeten kon worden, was dat mogelijk. Ik moest echter wel verhuizen naar de eetzaal. Ook daar zat ik alleen, maar regels zijn regels. Er was geen keuze, maar ik vond het prima. Vooraf paella en daarna kip.

Ik ben uiteindelijk beland in Medinaceli. Een mooi historisch plaatsje boven op een berg, op 1200 meter hoogte. Vanmiddag het hotel geboekt via booking.com. Bij aankomst ziet het er verlaten uit. Ik begin het inmiddels gewend te raken. Ik besluit ze te bellen en ik hoor de telefoon binnen rinkelen. Maar geen enkele beweging binnen. Ik stuur ze een bericht dat ik een biertje ga drinken en of ze me willen bellen als er iemand bij het hotel is. Als ik mijn bier bijna op heb, word ik gebeld. Disculpa etc.

Ik ben weer de enige in het hotel, maar voor ontbijt wordt gezorgd. Net als vanochtend. Mijn kamer is mooi en ik heb zelfs een electrische deken. Dat belooft wat.

Nu moet ik nog wat kwijt. Er is me namelijk van de week iets vreemds overkomen. Ik kreeg via linkedIn een verzoek van ene Edwin van der Leije om vriendjes te worden. Nieuwsgierig als ik ben accepteer ik het verzoek en vraag of wij soms familie zijn. Ja zegt hij, ik ben je neef. De zoon van de broer van je vader. De broer van mijn vader heb ik zeker al 45 jaar niet gezien, en dat gaat niet meer lukken ook als je begrijpt wat ik bedoel. Nu heeft mijn vader naast een broer, ook nog 3 zussen en minstens 1 halfbroer. Die heb ik allemaal nog nooit gezien, maar ik weet van het bestaan. Mijn vader heeft niet zo'n hechte band met zijn familie, vandaar dat ik ze niet ken. Volgens mijn vader heeft hij geen ruzie met zijn zussen of broers, maar waarom ze elkaar dan niet zien is een raadsel.

Na enig heen en weer gechat met mijn kersverse neef, ik heb er waarschijnlijk nog veel meer, vraagt hij of mijn vader weet dat zijn zus in juni is overleden. Als ik later navraag bij mijn vader doe zegt hij van niets te weten. Hij vind het spijtig dat hij zo buiten de familie wordt gelaten, maar "zo gaat het nu eenmaal" zegt hij. Jammer dat hij niet de band heeft met zijn broers en zussen, zoals hij die wel heeft met zijn eigen kinderen en kleinkinderen. Die heeft hij het liefst elke dag om hem heen.

Vandaar vandaag 'All in the family'. Een meesterijke serie uit de zeventiger jaren. All in the Family won 39 televisieprijzen, waaronder 22 Emmy Awards, acht Golden Globes en twee People's Choice Awards. Maar wat in die jaren goed en leuk was, kan nu niet meer. Zeker als zelfs Fawlty towers in het verdomhoekje zit.

All in the family had overduidelijk een satirisch karakter en werd uitgezonden door de meest vrijgevochten omroep van die tijd, de VPRO. Maar ik vrees dat een groot deel van nederland op zijn kop zou staan als het nu weer op tv kwam. Maar ja, dat waren andere tijden. Toen lagen de vrouwen nog topless op het strand en douchten de jongens na het sporten nog zonder onderbroek.

Tot morgen.

1. Yvonne:
    30 september 2020
    Tja dan worden we oud he.....
    Ik zal de electrische deken hier ook vast op bed leggen. Heerlijk. Prachtige fotos weer. Niks corona. Kom straks maar lekker thuis in quarantaine, gezellig 10 dagen op de electrische deken. Hmmm. Like the old days:)
  2. Nelly:
    30 september 2020
    Wel ongezellig hoor zo heel alleen elke keer in een restaurant en hotel maar ook wel veilig geen coronagedoe zoals hier of we nu wel of geen mondkapje moeten dragen ....pffffff.....
    Weer prachtige plaatjes heb je gemaakt hele mooie omgeving daar
  3. Hans le Pair:
    30 september 2020
    Dankzij the Archie Bunkers is Donald Trump president geworden en valt te vrezen, dat hij herkozen gaat worden...😳🥴
    Trusten Wijnand 😴
  4. Marjolein:
    1 oktober 2020
    Wat een mooie fotoos weer Wijnand! Maar wel erg stil hoor....
  5. Vincent van Dongen:
    1 oktober 2020
    1972, quote uit The Godfather: "Luca Brasi swims with the fishes"
    2020, quote uit Het dagboek van Wijnand: "Wijnand van der Lije cycles with the birds"
    Wat ben je toch ook een trendsetter he! Hahahaha. Mooi om te zien dat in de huidige wereld van Facebook en LinkedIn ook verloren gewaande familieleden slechts een berichtje verwijderd zijn. Hoe anders dan vroeger he. Het verleden blijft het verleden, maar de toekomst bepalen we zelf, ook wie er deel van uit zal maken. Ik hoop dat de familie weer dichter bijeen kan komen Wijnand. Zoals je zelf zei, er is helemaal geen ruzie of iets dergelijks de oorzaak van het gebrek aan contact. Soms lopen de dingen nu eenmaal zo. Dus wat let je om dat te veranderen, you can do it my friend! Een mooie dag
  6. Hennie Hoek:
    1 oktober 2020
    Wat schattig, die vogeltjes die met jou mee reizen. Tja, die familie van je vader, inderdaad niet al te hechte band. Heel af en toe praat hij erover maar dat in niet veel. Met zijn kinderen en kleinkinderen zou hij wel in 1 groot huis willen wonen. Dan zou hij echt in zijn element zijn en kan hij ze iedere dag zien😊. Jij zit al aardig in de buurt.....
    Misschien krijg jij nog een hechte band met die neven en nichten, wie weet.
  7. Kees:
    1 oktober 2020
    Yvonne Wat is oud? En dan op (?) de electrische deken? Wijnand: ik zou er onder kruipen.
    Veel sterkte op deze stille maar heel mooie tocht.
  8. Wendy:
    1 oktober 2020
    Oh Wijnand, ik geniet va je verhalen! Ik zie je gaan met die vogeltjes, maar ook kloppend op zo'n hoteldeur na een lange trip. En wat betreft dat eten, doe je soms niet gewoon aan intermitted fasting? Is hartstikke hip!
    Weet niet hoe je het doet, maar het betekent in elk geval dat je supergezond bent als je zo'n inspanning aankan met onregelmatig eten! Hoop dat je vandaag weer een mooie tocht hebt gemaakt met Spaanse delicatessen als beloning!!
  9. Jolanda:
    1 oktober 2020
    Ach jee All in the family met Archie Bunker die zijn schoonzoon Meatball noemde. Gelijk weer herinneringen aan mijn (overleden) vader die altijd heel hard moest lachen om deze serie en wij daardoor ook! Mooi eigenlijk hoe iets of muziek gelijk weer herinneringen naar boven halen.

Mooie tocht vandaag weer😎. Blijf me echter verbazen over de stille straten en restaurants. Lijkt er bijna op alsof het elke dag een autoloze zondag is😉. Fijne dag morgen🤗
  10. Eh Bouchar:
    1 oktober 2020
    Mooi verhaal weer, ik kan je iig geen vogelverschrikker meer noemen😉. Mooi dat je neef contact heeft gelegd, het is nooit te laat om de banden met de familie aan te halen.