School (Supertramp, 1974)

7 oktober 2020 - Albarracín, Spanje

Vandaag niet gefietst en ook geen rustdag. Ik moest vandaag naar school. Het was weliswaar een virtuele school, met 25 andere leerlingen, maar het betekende wel dat ik van 10.00 tot 16.00 uur op mijn hotelkamer moest zitten. Dit terwijl het prachtig weer was. Bijna de hele dag kreeg ik via  mijn telefoonscherm les van een of andere professor in Big Data. Het was even doorbijten.

Gisteravond met David uit eten geweest en het eten was erg lekker. Zelfs voor David, die als vegetarier niet zoveel keus heeft. Een vegetarisch hoofdmenu was er niet. Hij nam dus een voorgerecht en nagerecht. Hij is het gewend in Spanje, meestal bestelt hij een extra grote salade.

David trekt het hele jaar de wereld over met zijn fiets en komt 2 x 3 per jaar thuis om zijn kinderen en vrienden te bezoeken. Zijn eigen huis heeft hij verhuurd. Dus als hij in Engeland is slaapt hij in een hotel of bij zijn kinderen. Nu is hij van plan om naar Valencia te fietsen en dan via Mallorca naar Griekenland te gaan.

De avond is erg gezellig en David vindt het jammer dat hij morgen weer alleen op pad moet. Hij gaat naar Teruel, waar ik morgen naar toe ga. Hij zegt wel een paar keer dat hij daar 1 of 2 dagen blijft en mij daar weer hoopt te treffen. Hij is blijkbaar ook blij dat hij eindelijk iemand is tegen gekomen om een praatje mee te maken. We hebben elkaars telefoonnummer en beloven contact te houden via de app. En wie weet treffen we elkaar weer.

S'ochtends neem ik even snel een koffie met geroosterd brood voordat de cursus begint. De ober loopt te snotteren en te hoesten, zelfs zijn mondkapje is nat. Het is geen fijn gezicht. Ik probeer zo snel mogelijk weer weg te komen en mijn gezicht niet aan te raken voordat ik mijn handen met desinfecterend spul heb ingesmeerd. Hier zou ik me vroeger toch iets minder zorgen om maken.

Na de cursus ben ik nog even door het dorpje heen gelopen. Het dorp bestond al voor de jaartelling en was een romeinse stad. In de achtste eeuw is het door de moren ingenomen en werd het een belangrijk militair centrum. Hetgeen jullie ook wel aan de vestingmuren kunnen zien, die ik op de foto's heb gezet.

Dus vandaag eens geen natuurfoto's die ik onderweg maak, maar foto's van het dorp. Hopelijk morgen weer veel natuurschoon, met wat foto's van de stad Teruel.

Tot morgen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hennie Hoek:
    7 oktober 2020
    Je rustdag heeft de fotograaf in jou nog meer losgemaakt.
    Prachtig. En wat een uitzicht heb je. Het kan slechter.
    En ja, die mams, schattig.
    Weet je wie er ook inmiddels 90 jaar en respectievelijk 89 jaar zijn.
    Tante Dien en Oom Arie ( de broer, die sprekend op mijn vader lijkt).
    Ik vind het nogal wat 90! Moeten wij nog maar zien te halen Wijnand.
    Jammer die cursus met het mooie weer maar hopelijk schijnt hij morgen weer.
    Fijne fietsdag morgen.
  2. Vincent van Dongen:
    7 oktober 2020
    Hee Wijnand, schijnt een keer de zon bij jou, zit je binnen voor een cursus... En dat in je vakantie! Ik heb zelf maar de vrijheid genomen mij er niet voor op te geven, ondanks dat ik wel de uitnodiging heb gekregen. Maar goed, respect voor je dat je er een vakantie dag voor vrij maakt!wel balen dat dan net die dag de zon zo schijnt hahahaha. Ik ben net terug van een heerlijke avond in de sauna! Max 30 bezoekers totaal tussen 4 en 9 in een saunatuin met zo'n 20 buitensauna's. Ofwel, altijd de hele sauna exclusief voor jou en je liefje, want niet meer dan 2 mensen tegelijk in 1 sauna is de regel. En aangezien zij mij als klynisch analist uit het Radboud te Nijmegen haarfijn wist te vertellen dat in sauna's boven de 60 graden het Corona virus niet overleeft, kon ik mij met een gerust gevoel overgeven aan een avondje ontspanning!
    Ik gun je morgen nog zo'n stralende dag met zo'n Wijnaldus! Weltrusten voor straks
  3. Nelly:
    7 oktober 2020
    He Wijnand leuk de foto.s van mams ertussen
    Heb haar je verslag van gister laten lezen en vond het heel lief van je .je krijgt een dikke knuffel van haar en.hoopt jouw en Yvon gauw een keer op de koffie te krijgen
    Prachtige foto.s heb je weer gemaakt
    Graag morgen weer
    Ps.de man met wie je fiets en ook op de foto staat heeft wel wat van Bram weg
  4. Hanneke:
    Hoi Wijnand,
    Wat een prachtig dorp. Geen straf om daar een dag extra te moeten zijn. Wel jammer van die cursus dag met het mooie weer. Maar ja was je eigen keuze dus.....
    Morgen weer lekker op de fiets met hopelijk net zo’n blauwe lucht als vandaag.
    Geniet ervan !
  5. Yvonne:
    8 oktober 2020
    Nou lief, nu we alle verjaardagen weer gehad hebben, kan jij weer lekker op weg naar je einddoel van de reis.
    Succes en veel zon en mooie foto's. Dikke kus
  6. Hans le Pair:
    8 oktober 2020
    Lekker, dat Big Data gedoe. Ik had een internetstoring⚡💻 gefaked! Kijk om je heen en wie wil er nou nog aan Big.... 🗣denken? Knap van je, dat je interesse hebt getoond (of geveinsd).
    Mooi plaatjes en mooi weer. Hier regenen🌧🌧🌦 we te pletter, dus een stukkie fietsen is ineens niet meer zo'n slechte optie.
    Goede voortzetting, vamos!🚵‍♂️
  7. Harm Zwiers:
    8 oktober 2020
    Mooi gebied daar, daar krijg je ook weer energie van😎👍