Carrion de los Condes - Leon 102 km

25 juni 2019 - León, Spanje

Ik heb slecht geslapen. Toen ik gisteren, na het schrijven van mijn blog, nog even terug ging naar mijn hotel hoorde ik muziek van een of andere band. Via een smal steegje, achter mijn hotel, kwam ik uit op een pleintje waar een groot podium was opgesteld en waar een band een soort soundtest aan het doen was. Aan weerszijden van het podium waren terrassen, dus dat zag er veel belovend uit. Publiek was er nog niet. Na het eten en nog een wijntje gedronken te hebben in het voetbalcafe ging ik op weg naar mijn bed. Het was al na elven.  Bij het hotel aangekomen hoorde ik weer de muziek en nieuwsgierig als ik ben besloot ik om toch maar even te gaan kijken. Misschien toch nog even genieten met een wijntje op het terras. Op het plein was de band hartstochtelijk aan het spelen, maar de toeschouwers bestonden uit een aantal kindertjes die aan het dansen waren, naar waarvan de motoriek nog niet zo goed is en de obers waren de terrassen al aan het opruimen. Blijkbaar was ik te laat en ging ik toch maar naar bed. Nu blijkt de afstand van mijn hotel tot band hemelsbreed 50 meter te zijn, dus de muziek was goed te horen in mijn kamer. Ik had de deuren naar mijn balkon open staan zodat het lekker fris was in mijn kamer. Gelet op hetgeen ik gezien had liet ik de deuren maar open staan, want de band zou ieder moment wel stoppen. Nou dat viel tegen, want om 1 uur werd het pas stil. Nou vooruit dat moet kunnen. Echter om half twee begon de band weer te spelen. Ik weet niet waarvoor, of er waren toch nog mensen gekomen of ze vonden het gewoon leuk om samen te spelen. En natuurlijk zo hard mogelijk. In het begin bleef ik nog liggen, maar na een uur ging ik er toch maar uit om de balkondeuren te sluiten. Dat helpt natuurlijk wel voor de grootste herrie, maar je blijft het toch horen en de bassen blijven doordreunen. Om 4 uur hielden ze het voor gezien. En kon ik proberen te gaan slapen. In de tussentijd was ik in het donker ook nog met mijn kop en neus tegen de deurpost van de badkamer gelopen. Als ik sochtends in de spiegel kijk zit er een rode bloeduitstorting op mijn neus. Vandaag fiets ik dus als Bassie door spanje.

Toch weer om 9 uur op de fiets. Het is een mooie vlakke rit, maar toch weer ruim 100 km. Ik kom de duitsers op de electrische fietsen weer tegen en ik rijd ook nog een uur in de regen. Verder geen bijzonderheden, al had ik tussen de middag wel weer een soepje waar wat vreemde stukken vlees in zaten.

Nu in Leon zit ik op een terras met het uitzicht op het podium. Het gaat nu een beetje los, maar vanavond waarschijnlijk helemaal. Het is gelukkig niet dichtbij mijn hotel. De serveerster plakt net een briefje op mijn tafel. Hij is vanaf 21.00 uur gereserveerd. Dus dat ik niet denk dat ik hier de hele avond op de eerste rij kan blijven zitten.

1. Hanneke:
    Eerste vandaag !
  2. Vincent van Dongen:
    25 juni 2019
    Toch wel grappig dat er weinig reactie was op de "een electrische fiets voor Wijnand" actie, maar op de "een serenade met een electrische gitaar gedurende een nacht" actie is flink ingezameld! En je hebt er een mooi aandenken aan over gehouden gelukkig met die Bassie neus hahaha
  3. Hanneke:
    25 juni 2019
    Regen vandaag ? Hier in Holland zouden we graag een buitje krijgen.....Als je toch niet op de eerste rij mag blijven zitten dan maar vroeg naar bed Bassie......
  4. Yvonne:
    25 juni 2019
    Weet je zeker dat het een deurpost was? Niet een of andere Duitser op een elektrische fiets of een Belg op een santos? Of een serveerster die vond dat je lang genoeg op 1 biertje had gezeten. Nou mooi verhaal liefie zo even kijken Of er nog een selfie bij zit. Op een paar muggenbulten na loop je in Nederland niet zo veel op. Veel te heet. Zeg Vincent hoeveel heb jij al opgehaald met die lege flessen van je? Ik ben blond en wist het antwoord ook
    Kus wijnie
  5. Hans le Pair:
    He Bassie,
    Wie zijn neus schendt, schendt zijn aangezicht. Dat weet je toch ook wel. Bovendien, die gasten kregen betaald om tot 4.00 uur te spelen, dus speelden ze tot 4.00 uur.
    Ik lees iets over een podium en een reservering vanaf 21.00 uur. Ik hoop toch wel dat je het over een podium hebt waar de Oranje Leeuwinnen zijn te zien!
    Welterusten voor straks!
  6. Nelly:
    25 juni 2019
    Haha mag ik even lachen 🤣sorry hoor voor je bassie neus
    Hier ook niet veel geslapen maar dan meer door de hitte pfffff niet normaal zeg .
    Maar weer succes voor morgen
  7. Ronald:
    25 juni 2019
    Leon staat voor fiesta. Dus die rode neus zal niet misstaan. Prachtige stad. En ondanks die nachtelijke herrie ga je toch nog meer van Spanje houden. Een band die stopt te spelen op een tijdstip dat elke vergunning in Nederland al was verlopen en de eerste klachten bij DCMR binnenkomen. Welaan de bandleden drinken nog een glas, kussen hun geliefden en licht aangeschoten door alcohol en vol hormonen pakken ze instrumenten weer op. Ze stoppen pas als de eerste pelgrims weer gaan wandelen. Proef vanavond alle lekkernijen van Leon, althans dat wat op een bord past. Drink het bier wat er bij hoort en geniet van het leven.
    Viva la Vida. Over een echte band gesproken. Chris Martin van Coldplay speelde overigens samen met ..jawel Kings of Leon!
  8. Hennie Hoek:
    26 juni 2019
    Is het te heftig je gezicht Wijnand? Geen selfie......
  9. Hennie Hoek:
    26 juni 2019
    Ik weet ook nog een mop ( nou ja mop), van een gehavend gezicht.
    Iets met een stoplicht en een fiets.........Ken jij hem nog?
    Fijne fietsdag!