Nog 2 dagen voor ik vertrek

25 mei 2018 - Capelle aan den IJssel, Nederland

Kent u die mop van die twee jongens die naar Santiago gingen? Nou, die jongens zijn twee keer geweest en hebben erg genoten van hun reis en elkaars gezelschap. Maar deze keer gaat er maar één. Ronald gaat deze keer helaas niet mee. Zijn prioriteiten liggen dit jaar ergens anders. Misschien een volgende keer weer samen. Ik hoop het, want vreemd en spannend is het wel om alleen te gaan. De afgelopen keren hebben we toch gemerkt dat het fijn is dat je samen bent, zoals in geval van pech, bij praktische zaken als het letten op elkaars spullen, maar ook om het samen zijn en je dagelijkse ervaringen te delen. Daarnaast hadden we een mooie werkverdeling voor de blog. Ronald schreef de verhalen, die zo mooi waren dat ik nauwelijks kon geloven dat ik daar bij aanwezig was, en ik maakte de foto's. Ik zal dus de komende weken beide taken op me moeten nemen.

Het plan is dat ik zondag 27 mei naar Bergerac vlieg en vandaar naar Santiago de Compostella fiets en weer terug naar Bergerac. Ik hoop dan op donderdag 28 juni weer thuis te komen.

Ik ga proberen elke dag een stukje te schrijven en wat foto's te plaatsen, zodat jullie weten waar ik ben en hoe het met me gaat. Tot binnenkort.

1. Yvonne:
    25 mei 2018
    Liefie je kan het. Dit wordt ook weer een mooie ervaring. Veel plezier en doe voorzichtig. Ik hou van je.
  2. Masja&Ger:
    25 mei 2018
    Hè Wijnand, goeie 🚴🏼‍♂️reis met vele mooie belevenissen .. ook al moet je nu alles zelf doen..🤷‍♂️... veilige km toegewenst ... Gr Masja & Ger
  3. Maheswaran:
    Enjoy the adventure Happy journey
  4. Hennie Hoek:
    25 mei 2018
    Jeetje Wijnand, heb een paar maanden geleden al zoiets vernomen maar het gaat nu echt gebeuren. Hele goede reis en vertrouw op jezelf en je intuïtie, dan komt het vast allemaal goed. Geniet ervan. Groetjes Hennie
  5. Kees:
    25 mei 2018
    Wijnand: Heel veel sterkte . Goeie reis en niet of geen pech. Wel zwaar denk ik, zeker nu je reisgenoot er niet bij is.. We horen je reisverhalen wel.
  6. Luc:
    25 mei 2018
    Die literaire verhalen van Ronald waren prachtig maar romantiseerde het rauwe fietsleven. Deze keer willen we het echte verhaal. Geen terugblik naar de middeleeuwen maar gewoon beschrijvingen van bloedmooie Spaanse senoritas, bloedrode rioja en heerlijke tapas. Vaya con dios!!!!
  7. Coleta:
    25 mei 2018
    Wat spannend en avontuurlijk ,in gedachten fiets ik met je mee in de stralen van de zon.
    Kijk uit naar je verhalen.
    Vaya con a ti misimo.
  8. Coleta:
    25 mei 2018
    Vaya con a ti mismo (zo is t geloof ik)
    Het origineel is mij afgenomen!!!!
  9. Marian:
    25 mei 2018
    Goede reis toegewenst en heel veel leuke ervaringen !

Marian
  10. Elly en Nico de Wolff:
    25 mei 2018
    Heel veel succes en geniet van deze reis,Elly en Nico de Wolff
  11. Je schoonpa. Groet.:
    25 mei 2018
    Geweldig dat je dit aandurft. Neem a.u.b. geen risico want er zijn er teveel die je niet kunnen missen.
  12. Nelleke:
    25 mei 2018
    Heel veel plezier Wijnand. Een gigantische onderneming maar dat zal je zeker lukken. Wij leven en lezen met je mee! Groetjes van Wim en Nelleke
  13. Jolanda Geense:
    25 mei 2018
    Stoer! Heel veel plezier en doe voorzichtig! Ik ga zondag vliegend naar San Francisco en daar fietsend over de Golden Gate Bridge. Zal aan je denken! Gr. Jolanda
  14. Susanne Miller:
    25 mei 2018
    Veel succes maar vooral plezier Wijnand!!! Wij kijken uit naar de mooie verhalen en plaatjes. Liefs Paul en Susanne X
  15. Margriet Luinge:
    25 mei 2018
    Wijnand heel veel reis plezier!Natuurlijk kun je dat😉Je kunt hooguit jezelf tegenkomen☺️Doe voorzichtig en ik ga je volgen😘
  16. Jan:
    25 mei 2018
    Succes en heel veel plezier Wijnand!
  17. Hans le Pair:
    26 mei 2018
    Nou Wijnand,
    Een hele goede reis toegewenst. Ik volg je weer graag, vanuit een mengeling van bewondering (het is niet niks) en opluchting (blij dat ik dit niet hoef te doen). En als dat op prijs wordt gesteld, moedig ik je aan met een beetje luchtig commentaar!
    Veel succes,
    Hans
  18. Hanneke:
    27 mei 2018
    Solo a la bicicletta pero muchas alegrias, comidas y bebidas !
  19. Robert:
    27 mei 2018
    Wijnand, heel veel plezier en succes op de fiets. Ik wens je veel mooie ervaringen en ontmoetingen toe en we zijn benieuwd naar je verhalen straks!
  20. Tineke:
    27 mei 2018
    Succes veel fietsplezier de komende weken
  21. Lily:
    Hai Wijnand,
    Wat een prestatie.
  22. Joukje:
    28 mei 2018
    Ziet er goed uit. En stoer.
  23. Jannie:
    28 mei 2018
    Heel veel succes Wijnand. Je kan het. Gr Jannie Bosman
  24. Dineke Timmer:
    1 juni 2018
    Hi Wijmand Inmiddels al heel wat kilometers in de benen. Heel veel respect o m dit alleen te doen. Net wat je schrijft je kunt niet ff zaken (ver)delen. Heel veel succes verder. Keepp in touch🤗