It's raining again (Supertramp, 1982)

25 september 2020 - Tolosa, Spanje

De titel verraad het al. Nadat ik gisteren verzopen in mijn hotel kwam, ik was vergeten mijn paraplu mee te nemen en ik was ook een beetje verdwaald, regende het vanochtend nog. De voorspelling was dat het de hele dag zou regenen. Ik had al gezien dat ik pas om 12 uur hoefde uit te checken, dus ik zou me tot die tijd op mijn kamer moeten vermaken. Ik overwoog zelfs om nog een nacht bij te boeken. Maar om 9 uur was het ineens droog en haastte ik me om zo snel mogelijk weg te kunnen. Half tien was ik klaar om weg te gaan. De tassen op de fiets en ik was klaar. Echter buiten regende het alweer. Dus even in het hotel gewacht. Na tien minuten werd het droog en sprong ik snel op de fiets, om na 100 meter weer te moeten schuilen. Zo ging dat de eerste 4 uur lang. Het werd schuilen bij een winkel, een busstation, een garage, een bushokje, een boom etc. Op zich hield ik het aardig droog, maar het schoot niet op. Na vier uur had ik 20 km afgelegd. En daarnaast zou het geluk natuurlijk ook een keer ophouden en zou ik niet tijdig een schuilplaats vinden. Het geluk was dan ook op na 25 km. Ik kreeg een verschrikkelijke stortbui over me heen en kon pas 3 km verder schuilen. Dat was dan wel bij een bodega, waar ik heerlijk gegeten heb. Eigenlijk had ik er ook wel een wijntje kunnen nemen, want ik besloot om van daar een hotel te boeken dat 1,7 km verderop lag. Dat was nog te doen. Ik heb dus uiteindelijk maar 30 km gefietst. Wel heb ik de momenten dat ik moest schuilen nuttig kunnen gebruiken door te bellen met vrienden (wees niet boos als ik je niet gebeld heb), mijn vader en Yvon.

Ik zit nu in Tolosa, nooit van gehoord, maar toch een plaats met 19.000 inwoners en voldoende cafe's, terrassen en restaurants om alle inwoners te kunnen bedienen. Zo geeft Tripadvisor al zo'n 40 restaurants. Het ziet er hier in ieder geval gezellig uit, ondanks dat het ook hier steeds regent.

De weersvoorzichten zijn nog niet best, maar ik heb gezien dat het in Valencia, waar ik eindig, 27 graden is. Dus ik moet maar een beetje harder gaan fietsen.

Tot morgen.

1. Yvonne:
    25 september 2020
    Wat een gezelligheid, gelukkig regent het hier ook. Op naar de 27 graden en dan snel weer naar mij. Dat lijkt me een heel goed plan. De videobanden van Rob zijn weer veilig opgeborgen, dus de kust is veilig. Ik hoop toch dat de komende dagen meevallen.
  2. Eh Bouchar:
    Een mooie stad wel
  3. Hanneke:
    25 september 2020
    Prachtige stad en mooie plaatjes met die donkere wolken. Maar klaar met die regen dus inderdaad snel door fietsen. Walking on sunshine......
  4. Nelly:
    25 september 2020
    Een troost Wijnand hier regende het ook af en toe een buitje daarna weer een (bijna) wolkbreuk ook nu nog
    Maar het geeft wel mooie plaatjes alleen de laatste foto kan ik niet hierbij plaatsen waarschijnlijk bekende van je
    Morgen hopelijk beter
    Succes weer
  5. Hans le Pair:
    25 september 2020
    Zit er niet toevallig een 'buienrader' 🌧of zoiets op je mobiel. Dan kun je 'een beetje tussen de druppels door rijden'.🌦 Kan toch een nat pak schelen...🚵‍♂️
    Trouwens, leuke foto's van dat plaatsje. Maar weet je zeker dat de foto van Daan met die lieftallige dame bij de reeks hoort?🙄
  6. Vincent van Dongen:
    26 september 2020
    Goedemorgen Wijnand, het valt me op dat je zo'n beetje ieder jaar meer regen, wind en weer ellende hebt dan wij hier in dit kleine Kikkerlandje wanneer je op fiets vakantie bent hahahaha. Heb je daar in Nederland ook last van toevallig? Dat het vaak regent waar jij bent.... de stadjes en plekken waar je komt zien er trouwens wel ongelooflijk mooi uit op je foto's, dat moet gezegd! En het weer zal ongetwijfeld beter worden naarmate je verder richting het zuiden fietst. Ik vind je een held!