Op weg naar de start

23 mei 2022 - Maastricht, Nederland

Vandaag gaan we onderweg naar Maastricht. Het officiële startpunt van de reis naar Rome. De afgelopen nacht hebben we geslapen bij hotel Eddie's in Bergeijk. Ronald had de familiekamer voor 5 personen, en ik een driepersoonskamer. Je begrijpt dat we ruimte genoeg hadden. We hebben  heerlijk geslapen, wat niet vreemd is als je 120 km gefietst hebt. Ik ben in slaap gevallen bij Studio Voetbal en Ronald viel in slaap halverwege het schrijven van de blog. Gelukkig heeft hij deze vanochtend om 7 uur nog even afgemaakt.

Na het uitgebreide ontbijt bij Eddie's zijn we rond 10 uur vertrokken. Het begon net te regenen, maar gelukkig was dit van korte duur. De rit ging via België naar Maastricht en er was weinig afwisseling . We reden of langs een kanaal of langs een drukke weg. Maar de weg was in ieder geval steeds kaarsrecht en heel lang. Onderweg kwamen we nog even in de buurt van Opitter, waar Ronald een huisje heeft en waar we in het verleden ook vele kilometers op de racefiets gefietst hebben. Met het weer hadden we het erg getroffen. Ondanks de vreselijkste voorspellingen van buienradar hadden we soms zelfs zon en hadden we alleen de laatste 15 kilometers wat regen. Maar de regen was van het niveau waarbij je in de auto de ruitenwissers in de intervalstand zet. We zijn dus zo goed als droog overgekomen.

In Maastricht zitten we in een hotel op de Markt. Erg gezellig en goed gelegen, maar qua kamer hebben we 90% aan ruimte moeten inleveren ten opzichte van gisteren. Het zijn echt 1-persoonskamers. Onze fietsen mochten op de kamer, maar dan konden we er zelf niet meer bij. Dus die staan nu op op het dakterras.

Vanavond hebben we alvast een voorproefje op Rome genomen. We hebben gegeten bij een Italiaans restaurant, waarbij je de menukaart kon downloaden via een QR-code. De serveerster dacht dat ze met twee seniele mannetjes te maken had, want ze ging ons uitgebreid uitleggen hoe we dat moesten doen en hoe we dan door de kaart konden navigeren. Mijn telefoon werd zelfs uit mijn handen gerukt, want ze had blijkbaar weinig vertrouwen in mijn digitale kunsten. Uiteindelijk is het toch nog goed gekomen en hebben we heerlijk gegeten.

Morgen gaan we Maastricht verlaten richting Aken en zullen we afwisselend in Duitsland en Belgie rijden. Waar we uitkomen is me nu nog een raadsel, maar dat kunnen jullie lezen in het volgende verhaal.

1. Hans le Pair:
    23 mei 2022
    🇳🇱 Hier is zo'n seniele man, die geen QR-code kan downloaden om een menukaart te lezen. Sterker nog, ik wil gewoon een menukaart in mijn handen krijgen om te kunnen kiezen. Zo gek is dat toch ook weer niet? 🙄🤔😉✌🇳🇱🚲
  2. Hanneke:
    24 mei 2022
    Wel blijven lachen hoor Ronald ! ‘Smorgens bij het ontbijt begrijp ik het maar bij de Italiaan……..ik begrijp de gedachten van de serveerster wel 😂 gelukkig toch nog goed gekomen. 😉
    Fijne(droge)dag.
  3. Vincent van Dongen:
    Hoi Wijnand en hoi Ronald,
    Vijf weken op avontuur naar Rome, wat een genot. Ook voor de meelezers onder ons, super leuk weer.
    Mooie avonturen toegewenst jongens!
  4. Yvonne:
    24 mei 2022
    Lief, wat heerlijk, een vrouw die bij jou je telefoon uit je handen rukt. Hoe voelde dat??? Ik vind het heel herkenbaar :) .
    Maar dit berichtje tik ik helemaal zelfstandig. Wat heerlijk weer, 5 weken op de fiets, geen kattenbakken, geen natte groepen en geen eten koken. Ik heb na 2 dagen al door dat dat niet meevalt. 3 kittens geven werk. Dus lief mocht het niet meer gaan op die fiets, kom maar lekker naar huis. Hier wordt met liefde op je gewacht. Dikke kus.
    Voor Ronald een knuffel
  5. Evelien Wijnbergen:
    Hoi Ronald/buurman,
    Ik ga je nu in 5 weken meer volgen dan ik óóit heb gedaan…Leuk🚴‍♀️🚴🏻‍♂️
    Waar een ongelukkige val over een hond en een kreet van achter de heg al niet goed voor is! 😉
    Tot in juni met een goed glas wijn in 1 van onze tuinen om alle verhalen te horen!
    Veel plezier en droog weer gewenst!
  6. Nicole:
    25 mei 2022
    Het huis bij Opitter zal wel overwoekerd zijn dus met een grote boog omheen gereden neem ik aan 🙃.