Valencia (Eddy Wally)

10 oktober 2020 - Valencia, Spanje

Gisterenavond nog een appje van David gehad. Hij had een beetje zitten slapen op de fiets en was niet de goede kant opgereden voor zijn airb&b-slaapplaats. Hij had nog de plaats ingedachten waar hij eerst wilde slapen, maar wat niet gelukt was. Toen hij hier om 4 uur achter kwam, was hij nog 38 km verwijderd van zijn slaapplaats, waarbij hij ook nog eens twee bergen over moest. Hij was pas om 8 uur op de plaats van bestemming. Toen hij aankwam bleek dat zijn reservering niet goed was overgekomen en dat het al vol was. De eigenaresse vond dit zo zielig, dat zij hem haar huis aanbood en zij zelf bij familie ging slapen. David zei dat hij toch eens mijn taktiek moest toepassen en pas onderweg wat moest boeken. Ik vertelde hem dat hij moest doen waar hij zich comfortabel bij voelde en dat hij nu gewoon een keer pech had.

Vandaag de laatste fietsdag. De dag begint licht bewolkt, maar al snel is er geen zon meer te zien. Na 3 kilometer kom ik weer op de via verde, waar ik nog de laatste 15 km van mee pik. Ik merk dat ik in het achterland van Valencia ben, want overal zie ik sinaasappelbomen, velden vol. Sommigen zijn nog donkergroen en anderen al knaloranje.

Na ongeveer 25 km kom ik meer en meer in de bewoonde wereld en begin ik langzaam door allerlei steden te fietsen. Ik heb de kust bereikt en fiets in 1 rechte lijn naar Valencia. Er is een heel lang fietspad aangelegd, dat tot in Valencia doorloopt.

Veertien kilometer voor Valencia zie ik een tankstation met een wasstraat. Ik krijg  het briljante idee om mijn fiets hier even af te spuiten. De afgelopen weken is hij heel smerig geworden, zeker door de eerste dagen toen het zo slecht weer was. Ook het rijden over onverharde wegen heeft zijn sporen achter gelaten. Ik moet zeggen dat ik dat veel eerder had moeten doen. De fiets ziet er weer prachtig uit en hij rijdt weer zonder allerlei bijgeluiden van het zand in mijn ketting. Bij mijn volgende reizen zal ik dit zeker vaker doen. Weer een lesje geleerd.

Uiteindelijk ben ik na 65 km in Valencia aangekomen en zit mijn reis erop. Woensdag vlieg ik weer naar huis, dus ik moet me hier nog een paar dagen vermaken. Gezien mijn eerste indrukken moet dat zeker lukken, al stoor ik me nu al aan de file van bedelaars en straatmuzikanten als ik op een terras zit.

Ik zal de komende dagen nog wat foto's maken en een afsluitend verhaal. Jullie in ieder geval bedankt voor jullie belangstelling en reacties. Ik vond het erg leuk.

Tot het laatste verhaal.

1. Vincent van Dongen:
    10 oktober 2020
    Wauw Wijnaldus, wat een reis weer! Je kunt beter nog even in Valencia blijven als ik hier zo naar buiten kijk... Wat een regen! Maar kan me zo voorstellen dat je er naar uit kijkt om weer thuis bij Yvonne te zijn! Geniet er wel nog even van, voor dat je het weet ga je weer van Teams meeting naar Teams meeting hahahaha
  2. Yvonne:
    10 oktober 2020
    Yeah!!!!! Gefeliciteerd liefie, je bent er. Heel knap en wat een afstand weer. Het einde is in zicht. Woensdagavond sta ik je op het vliegveld op te wachten. Dan mag je nog een paar dagen bijkomen en dan weer aan de bak. Nou dat is gewoon thuis dus......ik zal een dikke jas voor je meenemen. tis koud hier. Vermaak je in Valencia, misschien wel weer een Valentijns kado net als Porto in september? Haha. Tot gauw lief. Dikke kus
  3. Hanneke:
    10 oktober 2020
    Wat een reis was het weer...je hebt veel meegemaakt waar wij allemaal van konden meegenieten. Mooie, verdrietige en grappige verhalen met de prachtige foto’s ! We gaan het missen....
    Nu nog een paar dagen in het mooie Valencia ! Prachtige en gezellige stad. Genoeg te zien. En mooi weer voor een terrasje ? Hier is het echt herfst en geen terras meer open.
    Maar hier krijg je wel weer de warmte van Yvon. Nog een paar fijne dagen, geniet ervan.
  4. Hans le Pair:
    10 oktober 2020
    Ik zou je willen voorstellen: uitslapen, in de zon☀️ ⛱liggen en lekker eten 🍽🍲🥘🍺op een terras. Dat heb je wel verdiend na al die fysieke inspanningen. Ik doe het ook altijd zo.... en ik fiets er geen meter voor, ha ha.😂
    Nou ja, een paar dagen de tijd doden voordat je met het vliegtuig 🛫weer naar huis kunt, lijkt me daar toch niet echt een probleem! Ook tijd voor een kappertje etc. en woensdag goed gesoigneerd je weer bij Yvonne melden. Ter geruststelling, het herfstweer is gewoon regen, veel regen...🌧🌧🌧🌧🌦
    Tot binnenkort amigo!👋
  5. Eh Bouchar:
    10 oktober 2020
    Prestatie van formaat weer. Mooi avontuur en leuk dat we dit met je mee mochten beleven. Ik heb ook nu ook het gevoel dat ik 800 km in de benen heb zitten 😂. Geniet nog even van Valencia
  6. Timo:
    10 oktober 2020
    Geniet van Valencia grote vriend! Ik lees door alle drukte dit keer het dagboek niet van voor naar achter, dus alvast goed om te weten dat het verhaal een goed einde heeft. En blijk je toch een geweldige muzieksmaak te hebben! Gelukkig heb je nog een paar heerlijke dagen met lekker weer voor de boeg. Eindelijk wat kleur op je gezicht. Enjoy amigo!
  7. Nelly:
    11 oktober 2020
    Gefeliciteerd Wijnand je hebt het weer gehaald wel jammer hoor dat we dan je verhalen en je prachtige foto,s weer voor een tijd moeten missen
    Maar snap ook dat je wel graag weer naar Yvon wilt
    Geniet nog even van de laatste dagen en het mooie weer want hier is het alleen maar regen
    Kijk nog uit naar je laatste verhaal
    Groetjes
  8. Ron Putting:
    11 oktober 2020
    Dus dan moeten we zometeen je verhalen missen? Da's even slikken. Bovendien is het weer een drama hier. Ik zou terugfietsen en blijven schrijven. Grapje. Tot straks. Op de tennisbaan.
  9. Jolanda:
    11 oktober 2020
    Dankjewel Wijnand voor het meenemen in al je (ontroerende en mooie) belevenissen tijdens je fietstocht die gepaard gingen met mooie foto's. Vorig jaar keek ik uit naar de sailmail van mijn dochter waarin ze haar belevenissen op zee beschreef en nu was jouw dagelijkse reisblog iets om naar uit te zien. Roept toch een gevoel van avontuur en vrijheid op wat we in de weer wat aangescherpte maatregelen goed kunnen gebruiken. Veel plezier nog in Valencia en geniet van de zon en het lekker buiten zijn!🍷🥘🍨
  10. Hennie Hoek:
    11 oktober 2020
    Gefeliciteerd Wijnand. Het is je weer gelukt.
    Hoe jij schrijft, lijkt het soms net of je er zelf deel van uitmaakt.
    Dat is een compliment!
    Geniet nog een paar dagen en dan weer een veilige reis terug naar
    vrouw, kind, paps en.... mams😉
  11. Wendy:
    11 oktober 2020
    Wauw Wijnand, je hebt het wéér gedaan, goed man!! Ik heb genoten van je verhalen. Kan je niet een wekelijkse column gaan schrijven over je leven? Je had "vroeger toen we nog op kantoor werkten" ook altijd leuke verhalen! Geniet nog even en goede terugreis woensdag!
  12. Marjolein:
    12 oktober 2020
    Top gedaan Wijnand, nog een paar fijne dagen in Spanje.